Creepypasta Wiki
Advertisement
LionKing5Title

W 1998 roku chińska korporacja Dragon Co. wypuściła grę "The Lion King V: Timon & Pumba", czyli nielegalną, piracką i w żaden sposób nie licencjonowaną przez Disney platformówkę wydaną na wczesne Famicomy oraz ich podróbki. Różniła się jednak od pozostałych "piratów" z Famicoma. Nie była hackiem od "Super Mario Bros.", "Whomp'em", czy "Adventure Island". Została stworzona na autorskim silniku i posiadała własne tekstury. Po pewnym czasie trafiła również na polskie Pegasusy. I choć często wchodziła w skład multikartridży "3in1", mało kto o niej słyszał. A jednak była to moja pierwsza gra na Pegasusa. Zawsze miło do niej wracam, znaczy wracałbym, gdyby nie jej mroczny sekret, który do dziś nocą spędza mi sen z powiek.

LK5 GameOverEdited

Jak już wcześniej wspomniałem, gra to platformówka, trochę podobna do "Tiny Toon". Do wyboru mieliśmy trzy grywalne postacie: Simbę, Timona i Pumbę. Simba potrafił pływać, za to nie mógł walczyć z wrogami. Timon mógł pływać bez limitu tlenu i strzelać we wrogów czerwonymi pociskami. Pumba nie umiał pływać, ale był bardzo szybki. Atakował poprzez taranowanie. Wrogami były przeważnie żaby, ptaki i hieny. Naszym głównym celem było pokonanie bossa. Jeśli nie udało nam się z nim wygrać, traciliśmy jedno z dziewięciu żyć. Jeżeli straciliśmy wszystkie życia, gra przerzucała nas na ekran z napisem "Game Over". Gdy chwilę poczekamy, pod napisem pojawią się 3 scenki. Każda z nich przedstawia szokujące i makabryczne samobójstwo jednego z bohaterów.

Na pierwszej scence Timon kopie swój własny grób. W drugiej Pumba skacze do garnka ze wrzącą wodą. W trzeciej Simba wiesza się na sznurze zwisającym z sufitu. Sceny zapentlają się, aż do momentu wciśnięcia przycisku "Start" na padzie. Czy to jakiś nawiedzony kartridż? Tajny podtekst skłaniający dzieci do samobójstw? Po co ktoś to zrobił? Może to tylko żart autora? Kto jest tym autorem? W przypadku pirackich portów na Famicoma cieżko ustalić, kto jest ich rzeczywistym twórcą.

Advertisement